c347fc98 Sweets of Life: Micul dejun - sanatatea diminetii

joi, 19 septembrie 2013

Micul dejun - sanatatea diminetii

Micul dejun - sanatatea diminetii


De ceva vreme incerc un alt fel de stil de viata. Unul mai sanatos. O sa spuneti poate ca toata lumea incearca asa ceva, ca e moda deja prin blogosfera si pe la TV. Ei bine, pentru unii e o necesitate schimbarea alimentara si modul de trai. Mi-as dori sa am timp sa scriu mai multe articole despre ce e bine sa mananci si viceversa. Probabil multe dintre voi, deja cunoasteti varietati si combinatii reusite de mancare, minute "mirifce" de exercitii perfecte pentru organism si clipe de liniste necesare. Ei bine, eu o sa incep cu cel mai important lucru de cand ne trezim: micul dejun. 

Majoritatea persoanelor, sar peste cea mai importanta masa a zilei, lucru complet aiurea, astfel, complet unor studii, noi femeile, riscam sa ne imbolnavim mai repede de diabet. Pentru o persoana activa, este nevoie de un mic dejun copios pentru a evita oboseala din timpul zilei si aici putem integra:
- produse lactate (laptele degresat) sau o felie de branza ori un iaurt; Ok, eu prefer laptele gras, e mult mai bogat in vitamine. Nu prefer insa sa il beau, nu suport gustul lui deloc (probabil am baut prea mult in copilarie) asa ca il utilizez in omleta, la cereale ori la shake.
- cereale: paine sau paine prajita, cereale. Aici le prefer pe cele integrale, chiar daca nu sunt atat de gustoase ca cele cu multa cacao si adaosuri de zaharuri. Insa, de vreo luna vizitez dentistul nu am voie sa mananc lucruri tari sau care imi pot intra in spatiile interdentare. Asa ca, painea proaspata facuta in casa e cea mai potrivita. Imi place cea de tarate cu ceapa sau cu cartofi! Pentru mine este suficienta doar o felie. Insa, la cereale, ne sunt suficiente o cana cu lapte si cereale, sau in loc de lapte, iaurt. Mentionez, ca nu sunt adepta lucrurilor degresate. Nu tin dieta, ci doar un regim mai sanatos. Asa ca prefer oricand produsele naturale, luate atat cat se poate direct de la producator (slava Domnului ca am de unde)
 - sunca sau oua: A nu se intelege gresit, nu ma refer la slanina aceea fiarta ci la o sunculita gen kaizer ori sunca din piept de pui pregatita in casa. Un ou sau doua sunt suficiente. Aici, parerile sunt impartite. Albusurile insa sunt ok. Puteti manca cca 4 pe saptamana, datorita faptului ca acestea contin surse mari de proteine. Prefer insa oul fiert tare ori omleta.
- un fruct proaspat: Ok, il prefer oricand pe stomacul gol, altfel ma simt destul de aiurea dupa masa. Mananc intotdeauna fructe de sezon, desi sunt efectiv innebunita dupa cirese. As putea manca oricate oricand.
Pe langa cele spune, ori decate ori am ocazia servesc si o salata mica alaturi de micul dejun.

Servind micul dejun, nu veti mai simti foamea aceea nebuna pana pe la orele pranzului. O sa observati si o diferenta majora in starea voastra. Veti fi mai active, mai energice, mai pline de viata.  Fiind si cea mai importanta masa a zilei, micul dejun luat la timp reduce riscul de obezitate. Alaturi de o cana de ceai, ori o cafea, masa diminetii aduce un plus de vitalitate organismului si creierului.

Voi serviti micul dejun?