c347fc98 Sweets of Life: Redescopera lumea dintr-un hibrid

vineri, 1 noiembrie 2013

Redescopera lumea dintr-un hibrid

Redescopera lumea dintr-un hibrid


Pe soseaua neagra si neteda, rotile mele se invarteau  cu o viteza ametitoare. Din stanga, soarele ma scalda cu lumina si caldura lui, asa ca am hotarat sa imi mut parasolarul catre geam. Am dat mai tare volumul muzicii si m-am lasat ispitita de siguranta masinii pe care o stapaneam. Mana mea se contopea perfect cu volanul din piele. Era aici un moment din acela in care regretam ca nu m-am facut pilot de curse, ci contabil!!!
Hibridul meu, recunosc, atragea destul de bine atentia pe drum. Si cat mai aveam pana la destinatie, cam vreo 20 km, eram mandra ca avea cine sa-mi admire masina. Vorbesc despre Toyota Hibrid, Prius mai exact, masina unei generatii noi! 

Intr-unul din articolele mele vorbeam despre masinile Toyota si calitatile acestora. Iata ca astazi m-am hotarat sa vorbesc si despre autoturismele hibrid de la Toyota, o nisa in continua dezvoltare la vestici, dar care a inceput sa ia avant si pe meleagurile mioritice.
Pionier in aceasta ramura, Toyota s-a impus fara probleme pe piata restransa a masinilor partial-electrice,  zis si hibride.
Marele dezavantaj al masinilor 100% electrice era posibilitatea limitata de a parcurge distante mai mari de 100-150 de km, datorita nevoii de a lasa masina la incarcat pentru cateva ore. Un drum Bucuresti-Botosani se dovedeste imposibil de efectuat cu o astfel de masina, oricat de economicoasa ar fi la capitolul baterie. Si cum spiritul (sau nevoia) face ca romanul sa aiba o masina buna la toate, masinile 100% electrice au ramas apanajul orasenilor convinsi, simtindu-se nevoia de o masina capabila la sfarsit de saptamana sa ne duca pana la munte/mare/bunici sau rude.
Deja numele Prius spune ceva, chiar si la noi. O masina frumusica, economicoasa , care pe deasupra nici nu costa asa mult.  Desigur, pentru cetatenii ceva mai colorati cu un auto 4x4 alb si numere bulgaresti, o masina hibrida este cel mult subiectul unor glume fara gust, dar aceste masini nici nu se adreseaza acestor specimene. Masina sta bine pe drum, nu are consum mai mare de 5% in oras, si mai ales are functii care cred eu, ar suplini mofturile oricui. Plus ca nici pretul nu este rau comparativ cu fiabilitatea ei.
Un utilizator de masini hibride pune accent pe versatilitate, consum redus si fiabilitate. Jobul si asa din ce in ce mai obositor nu-ti mai permite sa umbli din service in service (sau chiar dezmembrari) pentru cine stie ce piesa care pentru a mia oara si-a dat sfarsitul. Raspunsul este o masina noua, fiabila si calitativa. Iar cand adunam aceste calitati, ne gandim la Toyota.
Fie ca esti o persoana singura, pentru care Yaris Hibrid este mai mult decat suficient,  fie un familist care la sfarsit de saptamana da o fuga prin tara la volanul unui Auris Touring Sports Hibrid, este imposibil sa nu gasesti o masina din familia Toyota care sa nu-ti acopere asteptarile, chiar si un Auris Hibrid.
Este suficient sa auzi declaratiile posesorilor pentru a te convinge despre calitatile noilor modele hibride, sau sa citesti forumurile pasionatilor sau chiar site-ul producatorului www.toyotahsd.ro .


Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2013

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu