c347fc98 Sweets of Life: Uleiul de argan

marți, 23 iulie 2013

Uleiul de argan

 ULEIUL DE ARGAN


In ultima vreme am fost atat de ocupata, incat nici programarea la stomatolog nu am onorat-o. Insa, azi, mi-a facut putin timp liber, sa va povestesc despre celebrul ulei de argan.
De ceva vreme, am incercat un alt stil alimentar si totodata si un alt soi de produse cosmetice. Va povesteam in postarile anterioare despre uleiul de argan. Nu ma intelegeti gresit, nu am renuntat la cosmeticele mele favorite, doar ca incerc sa schimb ceva pe ici pe colo in mai bine si cat mai natural. Da, stiu ca nu se poate 100% natural.

Am descoperit din intamplare acest ulei, incercand in prealabil, uleiul de cocos, cel de ricin, de masline si chiar uleiul de menta (pe care inca il folosesc cand sunt racita sau ma doare capul).

Uleiul de argan sau uleiul de aur, poate trata atat probleme cosmetice dar si medicale. El este extras din semintele fructelor de argan, acesta fiind un copac din Maroc. Contine un procent ridicat de acizi grasi esentiali si fenoli, si este cu mult mai rezistent la oxidare decat uleiul de masline. De asemenea, contine vitamina A, acizi grasi, omega-6 si omega-9. Stim ca este destul de scump din cauza extractiei dificile si din aceasta cauza il gasim in cantitati destul mici pe piata.
Poate trata probleme ale pielii: eczeme, acnee, roseata, riduri, etc., poate reda frumusetea si vigurozitatea parului, a unghiilor, buzele uscate si vergeturile.

Uleiul de argan si Parul
- imbunatateste elasticitatea parului, il hidrateaza si ajuta la cresterea acestuia prin nutrienti si vitamina E
- ajuta la intarirea firului de par, poate actiona si ca un usor balsam, lasand parul neted si usor de aranjat/pieptanat
- contine vitamina E, care este o substanta fabuloasa pentru tratarea parului de orice tip
- reda stralucirea firului de par vopsit.
Personal: Eu il folosesc de ceva timp pe par, atat ca masca cat si pus in sampon. Am constatat ca parul e mai matasos si mai usor de pieptanat. De crescut, nu imi dau seama daca da, sau ba, cert e ca nu mai pica asa de mult.

Uleiul de argan si Pielea
- atat  pentru ten cat si pentru intreg corpul, uleiul de argan hidrateaza, in special pentru pielea uscata. Hidrateaza insa intens, continand o cantitate destul de mare acizi grasi. 
- reda elasticitatea pielii si ajuta la estomparea ridurilor
- pentru tenul gras, reduce sebumul
- estompeaza in 70% din cauze petele lasate de acnee
- previne imbatranirea precoce
- este foarte util de utilizat ca si lotiune pentru plaja
- previne aparitia vergeturilor, mai ales la femeile insarcinate
- folosit pe unghii, reda luciul natural, si trateaza unghiile casante
- are proprietati tonice
Personal: Il folosesc in fiecare seara, in loc de crema de maini. Unghiile mele nu s-au mai exfoliat, nicidecum sa se mai rupa si au luciu destul de frumos (mi s-a spus ca le am date cu lac!!). Pe piele, din propria experienta pot spune ca o hidrateaza vizibil, cat despre vergeturi, cele incipiente se reduc destul de repede. Seara, folosesc cateva picaturi pentru un masaj facial. In timpul zilei insa, mi se pare ca lasa tenul putin mai gras decat de obicei.




Uleiul de argan si Medicina
- contine steroli din plante rare (schottenol and spinasterol) care nu se gasesc in compozitia altor uleiuri. Se considera ca aceasta combinatie de fitosteroli este unica. In general, fitosterolii reduc inflamatia si blocheaza absorbtia de colesterol din intestine. De asemenea, au si proprietati anticancer.
- faciliteaza digestia prin cresterea concentratiei de pepsina in sucul gastric, actionand ca un antinflamator.
- este benefic in tratamentul artritelor sau a altor boli reumatice.
- ajuta la scaderea nivelului de colesterol

Uleiul de argan este cel mai bun lucru pe care l-am descoperit. Imi suplineste nevoia de o parte din cosmeticele si tratamentele pe care ar trebui sa le fac. De altfel, cred ca ar trebui sa incercam sa consumam produse cat mai naturiste si de asemenea sa avem un stil de viata cat mai echilibrat. 
Ca si pret, el poate varia intre 30,00 - 480 RON. (cel putin asa l-am gasit eu)

Vi-l recomand cu incredere (eu il folosesc pe cel de Trio Verde). Voi ce alte tipuri de uleiuri utilizati?





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu