Redescopera lumea dintr-un hibrid
Pe soseaua neagra si neteda, rotile mele se invarteau cu o viteza ametitoare. Din stanga, soarele ma scalda cu lumina si caldura lui, asa ca am hotarat sa imi mut parasolarul catre geam. Am dat mai tare volumul muzicii si m-am lasat ispitita de siguranta masinii pe care o stapaneam. Mana mea se contopea perfect cu volanul din piele. Era aici un moment din acela in care regretam ca nu m-am facut pilot de curse, ci contabil!!!
Hibridul meu, recunosc, atragea destul de bine atentia pe drum. Si cat mai aveam pana la destinatie, cam vreo 20 km, eram mandra ca avea cine sa-mi admire masina. Vorbesc despre Toyota Hibrid, Prius mai exact, masina unei generatii noi!
Intr-unul din articolele mele vorbeam despre masinile Toyota
si calitatile acestora. Iata ca astazi m-am hotarat sa vorbesc si despre
autoturismele hibrid de la Toyota, o nisa in continua dezvoltare la vestici,
dar care a inceput sa ia avant si pe meleagurile mioritice.
Pionier in aceasta ramura, Toyota s-a impus fara probleme pe
piata restransa a masinilor partial-electrice,
zis si hibride.
Marele dezavantaj al masinilor 100% electrice era
posibilitatea limitata de a parcurge distante mai mari de 100-150 de km,
datorita nevoii de a lasa masina la incarcat pentru cateva ore. Un drum
Bucuresti-Botosani se dovedeste imposibil de efectuat cu o astfel de masina,
oricat de economicoasa ar fi la capitolul baterie. Si cum spiritul (sau nevoia)
face ca romanul sa aiba o masina buna la toate, masinile 100% electrice au
ramas apanajul orasenilor convinsi, simtindu-se nevoia de o masina capabila la
sfarsit de saptamana sa ne duca pana la munte/mare/bunici sau rude.
Deja numele Prius spune ceva, chiar si la noi. O masina
frumusica, economicoasa , care pe deasupra nici nu costa asa mult. Desigur, pentru cetatenii ceva mai colorati
cu un auto 4x4 alb si numere bulgaresti, o masina hibrida este cel mult subiectul unor
glume fara gust, dar aceste masini nici nu se adreseaza acestor specimene. Masina sta bine pe drum, nu are consum mai mare de 5% in oras, si mai ales are functii care cred eu, ar suplini mofturile oricui. Plus ca nici pretul nu este rau comparativ cu fiabilitatea ei.
Un utilizator de masini hibride pune accent pe
versatilitate, consum redus si fiabilitate. Jobul si asa din ce in ce mai
obositor nu-ti mai permite sa umbli din service in service (sau chiar
dezmembrari) pentru cine stie ce piesa care pentru a mia oara si-a dat
sfarsitul. Raspunsul este o masina noua, fiabila si calitativa. Iar cand adunam
aceste calitati, ne gandim la Toyota.
Fie ca esti o persoana singura, pentru care Yaris Hibrid
este mai mult decat suficient, fie un
familist care la sfarsit de saptamana da o fuga prin tara la volanul unui Auris
Touring Sports Hibrid, este imposibil sa nu
gasesti o masina din familia Toyota care sa nu-ti acopere asteptarile, chiar si un Auris Hibrid.
Este suficient sa auzi declaratiile
posesorilor pentru a te convinge despre calitatile noilor modele hibride, sau
sa citesti forumurile pasionatilor sau chiar site-ul producatorului www.toyotahsd.ro .
Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2013
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu