c347fc98 Sweets of Life: Top 5 preparate pe care sa le mananci atunci cand esti gravida

marți, 9 decembrie 2014

Top 5 preparate pe care sa le mananci atunci cand esti gravida

Uleiul Costa D'Oro m-a selectat sa particip la concursul de continut al revistei de lifestyle, TrendList alcatuind un Top 5 preparate pe care sa le mananci atunci cand esti gravida.

Asadar, acest top a picat la fix pentru mine, pentru sarcina mea dar si pentru mamicile de azi si mamicile de maine.  Pentru mine, hrana in timpul sarcinii este foarte importanta, mai ales ce mananc nu cat mananc. Stiu ca o femeie insarcinata are nevoie de circa 300 de calorii in plus fata de necesarul clasic de mancare. Asa ca o mancare bogata in nutrienti, proteine si vitamine este mai mult decat indicata pentru mamica si bebe. 
Provocarea v-o lansez si voua, va trebui sa ma ajutati sa alcatuiesc acest top si sunteti si premiati. Am nevoie de sustinerea voastra, asa ca iata un clasament favorit de preparate pentru mine in sarcina:
1. Gratar de vita alaturi de fasole verde - este unul din preparatele pe care il recomand in sarcina. Este bogat in proteine (se stie ca vita imbunatateste fertilitatea), vita este o sursa bogata de fier si acesta se absoarbe foarte bine; vita mai are de asemenea conţinut bogat în vitamina B care ajută la formarea celulelor roşii,  Zn şi Mg – necesare pentru susţinerea tuturor proceselor metabolice din organism şi creşterea imunităţii si o cantitate mare de creatină benefică în dezvoltarea masei muscular. Fasolea verde o prefer pentru cantitatea de acid folic necesara dezvoltarii creierului bebelusui.

2. Musli cu iaurt - da, o sursa neconditionata de lactate este una din lucrurile esentiale in sarcina, bogate in Ca, vitamine si grasimi. Iar musli, bogate in fibre, ajuta la un tranzit intestinal bun (nu cred ca mai trebuie sa discutam problema hemoroizilor aparuti in sarcina) si sunt bogate in omega 3. Eu prefer un bol mare cu iaurt, musli si fructe proaspete peste.
3. Peste cu sos de patrunjel - preparat la gratar, ori la cuptor ori fiert - o sursa foarte buna de omega 3 si proteine. Patrunjelul il alatur pestelui datorita continutului mare de vitamina A. Ador somnul, somonul si pastravul.
4. Platoul de fructe la gratar - da, nu radeti. In perioada asta de iarna, e cam dificil sa mananci cirese sau visine! Asa ca prefer mere taiate rondele, cateva mandarine printre, felii de gutui si bobite de struguri puse frumos putin la cuptor si rumenite. E cel mai bun desert, nu provoaca nici aciditate si nici reflux. In plus, nu mai vorbim de bogatia de vitamine. De altfel, prefer si cateva nuci, seminte ori migdale peste acest platou. O nebunie!
5. Sucurile naturale - de orice ar fi ele, fructe, legume (sfecla rosie, spanac, morcovi, mere, portocale, struguri, etc) - vitamine si antioxidanti. Am mai vorbit in trecut de importanta sucurilor proaspete si naturale in sarcina, asa ca nu stiu daca sa mai repet ca sunt bogate in vitamine, antioxidanti si chiar nutrienti.


Voi ce Top 5  preparate in sarcina aveti?