c347fc98 Sweets of Life: Traficul nostru de zi cu zi

vineri, 30 august 2013

Traficul nostru de zi cu zi

 Traficul nostru de zi cu zi


Mi-am dorit de multa vreme sa scriu o postare despre condus, despre masini, despre femeia la volan.
Nu ca as fi un sofer perfect, dar m-am saturat de toti ipocritii/ipocritele din trafic. Scuzati va rog, limbajul.
Se numeste bun simt in trafic, conducere preventiva si conducere ecologica...sunt trei lucruri pe care un sofer ar trebui sa le faca, nu sa le incalce non-stop. Inteleg, nu avem drumuri, avem taxe mari de platit, dar totusi ne putem comporta civilizat in trafic. 

Zilele trecute vad un nene destul de in varsta, care arunca tigara din masina, un altul, destul de tanar, pusti as putea spune, care arunca doza de suc din masina pe autostrada.
In oras, pipite cu masini capatate, numai gura lor stie de unde si cum, care nu au auzit de prioritate, sau lumini aprinse ca sa fie vazute. Ele nu stiu ca la semafor, culoarea rosie inseamna STOP, oprirea rotilor si nu lasata masina sa se duca cu spatele in botul celeilalte. (remarca tipei blonde a fost : "Am crezut ca e frana!" si era acceleratia) cat de tont sa fii!?
Ei, dar nu e asa de greu sa fii sofer in ziua de azi. Dai o spaguta mica la nenea politaiu' si ai si tu carton in buzunar. Si apoi, drumul e al tau!
La scoala de soferi te invata despre conducerea preventiva (sau cel putin pe timpul meu, asa era), insa in ziua de azi in trafic acest lucru exista destul de rar. Te invata sa nu stai ca bou' cu piciorul pe frana si cu avaria pusa 50 de km de am impresia ca ti s-a stricat masina. Te mai invata ca nu trebuie sa incarci remorca aia de iti atarna fundul de asfalt, pui si tu cat e masa admisa. A-pros-pros, s-au inventat castile la telefon, ca sa nu fii nevoit sa vorbesti cu telefonul la ureche si sa nu vezi ca eu semnalizez si vreau sa fac stanga si imi spui ca nu ma vezi. Atentia asta!
Condusul unei masini nu cred ca este pentru oricine. Poate unii dintre noi suntem mai fricosi, ne crispam repede, poate altii au mai mult spirit  si ies rapid dintr-o situatie mai delicata. Inainte, se mergea in poligon si instructorul auto te punea sa mergi printre jaloane, cu spatele si fata. Asta se facea ca sa simti masina, sa vezi unde te poti incadra, sa folosesti corect ambreiajul, sa faci acel schimb intre ambreiaj si acceleratie.
Daca macar 15% dintre instructori ar mai proceda asa, sunt sigura ca am avea mult mai multi soferi buni in trafic. La cate accidente se intampla la noi in tara (si nu numai), nici nu e de mirare ce soferi avem! Vreau si eu un trafic decent, vreau acea etica in trafic (visez frumos!)!

Imi cer scuze daca am jignit pe cineva in aceasta postare, insa daca va simtiti cu musca pe caciula...deh, asta e!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu