c347fc98 Sweets of Life: Despre sarcina si pregatirea pentru nastere

marți, 10 martie 2015

Despre sarcina si pregatirea pentru nastere

Despre meseria de mama, se pot scrie foarte multe lucruri insa nu se poate exprima in cuvinte ce trairi are o femeie insarcinata.
Am tot zis ca nu o sa va chinui cu articole de acest gen, insa ma vad datoare (la rugamintile multor prietene) sa va spun cat de frumos este sa dai viata. Azi aveam programata o postare despre cateva bunatati cumparate de la Yves Rocher insa o aman pentru mai tarziu.
M-a tot intrebat lumea ce se cumpara unui copil si mai ales, nu e scump sa aduci un copil pe lume? Raspunsul meu suna cam asa: mai conteaza banii cand te gandesti ca aduci o noua viata pe lume? Cand stii ca ai puterea sa concepi un om, sa il educi, sa il inveti, sa il formezi si sa il introduci in lumea in care traim?
 
Da, un copil costa, si nu de cand se naste, un copil costa din momentul in care s-a format celula in burtica. Apoi, ca orice mame constiente (las la latitudinea fiecarei femei!) platim controalele medicale (echografii, analize, screening-uri, etc). Incet, incet, pe masura ce burtica creste, ne pregatim cu trusoul bebelusului dar si al mamei.
Ce am cumparat eu pana acum:
- carucior bebe - 490 lei
- body-uri diverse - cca 350 lei
- costum tip cosmonaut - 100 lei
- biberon - 35 lei
- saltea patut - 100 lei
- protectie saltea - 50 lei
- cearsafuri, lenjerie patut - 70 lei
- patut lemn - 350 lei
- patut campanie - 250 lei
De mentionat ca tot ce am luat, am gasit ori la promotie ori la preturi foarte mici. Nu am intentionat sa cumpar multe lucruri de bebe, pentru ca toata lumea iti tot da cate ceva. Insa ce am luat, i le voi da in primele zile de viata.

Sfat!!! Nu va cumparati multe haine de gravida. Nu o sa le mai purtati dupa si e destul de dificil sa dai o sumedenie de bani pe ele. Eu personal am cumparat doar doua perechi de jeansi speciali, o pereche de colanti si cateva camasute mai largi. In rest, am avut noroc ca mi s-au mai potrivit unele din haine. Insa, daca aveti prietene ori rude care au avut copii, puteti imprumuta cu succes de la ele, hainutele de insarcinate. Asa scutiti bani frumosi.
Despre trusoul bebelusui
In functie de spitalul unde o sa nasteti, vi se va cere un minim bagaj pentru bebe: biberon cu tetina, scutece din finet, body-uri cu maneca, fara maneca, cu picioruse ori fara, si alte hainute, scutece de unica folosinta, crema de fundulet si alte minunatii. Nu insist foarte mult, aici depinde de mamica si de fiecare spital.
Despre bagajul mamei
Si aici, cam tot in functie de spital. Ce stiu eu si ce mi s-a spus foarte clar, camasa de noapte (una nu foarte calitativa, pentru ca oricum o sa o aruncati), seturi de lenjerie (camasa de noapte, de alaptat, lenjerie pat), lenjerie intima, vata, fese sterile, iod (asta doar daca nu va da din spital), setul de ingrijire (sapun, periuta de dinti, etc). Separat, telefon cu incarcator si casti, o carte daca cititi, actele voastre.
 Alte nebunii de avut in casa
- pompita pentru nasuc
- scutece
- comprese sterile
- seringi
- ulei de menta/eucalipt
- termometru de baita/termometru digital
- cadita
- scutece finet
Acum fiecare mamica isi face "n" liste de cumparaturi pentru intalnirea cu viitorul copil, insa intotdeauna mai trebuie cumparat ceva dupa nastere. Si lucruri sunt multe, insa eu ma limitez doar la cele de mai sus. Voi face o postare despre Mihai acasa ca sa intelegeti ce alte lucruri am luat noi pe parcurs.
Va pup si mult noroc viitoarelor mamici.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu